jewelsofoceanie.reismee.nl

Boolambayte

Cath’s Billabong Cottage is echt een plaatje om te zien. Het ligt op een kleine heuvel en achter het huis strekt een groen dal uit. Ik vraag aan Cath wie het gras doet....ik, zegt ze met een big smile and wijst naar haar zitmaaier die naast de veranda geparkeerd staat. Ze vindt het heerlijk, zegt ze om op het terrein rond te rijden. Therapy?

Ze heeft de B&B een paar jaar geleden gekocht na een aantal jaren in Sydney geoefend te hebben toen haar dochter het huis uit ging. En is van alle markten thuis.In haar hal staan allemaal lokale producten die ze verkoopt en in de keuken wordt gebakken en gekookt en is het een gezellige boel.

Ze verontschuldigd zich voor de rommel maar ze kreeg ineens drie boekingen tegelijk dus moest snel de kamers in orde maken.Dus naast de drie katten is er nog een Duits stel en komen er nog een vader en dochter uit New York bij.

Vanaf de veranda kijk je prachtig over het dal uit. En mijn kamer heeft ook nog twee gezellige terrassen. Je waant je echt in de middle of nowhere. De laatste 6 km vanaf de snelweg is dus ook nog een aardig stuk slingeren door de heuvels. En om nog iets te eten zal ik deze weg nog een keer moeten rijden want restaurants zitten hier niet. Daar moet je voor naar een dorp 10 km verderop. Maar gelukkig scheelt het als je de weg al een keer gereden hebt.Dan is het in het donker toch beter te doen.

Naast de 3 kamers verhuurt Cath ook nog een aantal glamping tenten. Ze heeft ze inmiddels leeggehaald omdat ze te horen kreeg dat het niet mocht. Wat achteraf toch niet klopte.Volgend jaar dus maar weer opnieuw zegt ze.

Ze maakt scrambled eggs met allerlei groente erdoorheen klaar voor het ontbijt. Het zit heerlijk bij haar op het terras. Maar ik moet om 9.00 uur vertrekken om de laatst 250 km naar Sydney toe af te leggen dus kan er helaas niet lang van genieten. Ze geeft me nog wat leuke tips voor Sydney mee. De katten liggen lekker te slapen op de loungestoelen.Eentje was vannacht even bij me op bezoek.

Onderweg komt er een waarschuwing dat er bosbrand is......de gele wolken in de lucht laten zien dat het niet heel ver hier vandaan is.

Om 11.30 uur rij ik Sydney binnen en hoop ik dat ik zo een benzinepomp zie om de auto weer met een volle tank in te leveren. Het afleverpunt is in het centrum bij het Pullmanhotel dus dat wordt nog een aardige uitdaging in de drukke binnenstad.Maar gelukkig gaat het allemaal goed....

Als ik de auto heb ingeleverd bestel ik een taxi naar de Rozelle junction net buiten het citycenter waar ik voor twee nachten weer boven een Pub slaap...

De taxichauffeur rijdt echter het adres voorbij en als ik hem zeg dat we weer terug moeten wil hij daar eerst niks van weten.

Uiteindelijk lukt het me om hem te overtuigen dat we terug moeten. De receptioniste van het Pullman heeft hem een ander adres gegeven. Ik krijg uiteindelijk wat korting op de rit als hij me voor de deur van het hotel afzet....


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!