jewelsofoceanie.reismee.nl

From Sydney to Auckland

Er staat al een taxi voor de deur als ik om 6.30 uur beneden kom bij de receptie van het hotel.En de taxichauffeur uit China houdt me tijdens de rit gezellig aan de praat met zijn avonturen die hij vroeger als “alleen reizende” heeft meegemaakt.

Ontbijten doe ik op het vliegveld en van mijn laatste Australische dollars koop ik een kabeltje om mijn powerbank mee op te laden. Die ben ik ergens in de strijd kwijtgeraakt. Kostprijs $18 maar de $ 16 die ik slechts nog over heb zijn voldoende zegt de verkoper achter de balie.

Het is druk bij de gate als ik daar aan kom en er staat een stewardess te roepen...bijna te schreeuwen wie er alvast door mogen en wie niet. Echt een hilarisch gezicht zoals ze dat “met verve” doet...en ze heeft er plezier in zo te zien.Iedereen die door wil lopen maar nog niet het juiste vluchtnummer heeft wordt met een.... no, no not yet...teruggestuurd.

Het is ruim drie uur vliegen naar Auckland, de temperatuur zakt daar iets naar beneden en er is een tijdsverschil van +12 uur. En voor je het weet begint er weer een heel nieuw avontuur.

Opnieuw omrekenen met de Nieuw-Zeelandse dollar, een andere pre-paid telefoonkaart aanschaffen en installeren en dan op zoek naar de shuttle die me kan afzetten op mijn nieuwe adres. Ik deel de shuttle-bus met een man die net terugkomt van vakantie uit zijn vaderland Maleisië maar al ruim 30 jaar in Nieuw-Zeeland woont en werkt. Dus daar komen de eerste tips al.

Op mijn logeeradres heb ik een self-check-in en kan ik middels een kluisje mijn gehuurde studio in. Als ik een beetje gesetteld ben loop ik naar het huis van de verhuurders. Ze hebben net het eten op en de kids dartelen nog door het huis. Net kennis gemaakt en voor ik het weet hebben ze een hele lijst met bezienswaardigheden voor me op papier gekrabbeld en ben ik onderweg naar een leuk restaurant waar het volgens hen goed en gezellig eten is...en dat ben ik helemaal met ze eens.

En met een veel te volle buik, want ik kon het toetje(cheesecake) niet weerstaan, wandel ik weer terug naar mijn studio.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!