jewelsofoceanie.reismee.nl

Coromandel

Het noorden laat ik vandaag achter me en stap in de auto terug richting Auckland. Maar niet zonder eerst nog langs de Hundertwasser (openbare) toilet te rijden in de hoofdstraat van Kawakawa. Een internationaal en bijzonder kunstwerk van de Oostenrijkse kunstenaar die vanaf 1975 tot aan zijn dood in 2000 in het dorpje woonde. Er zijn lokale gerecyclede materialen voor gebruikt. Sanitaire stop dus...

Bestemming vandaag is Coromandel, een plaats aan de westkant van het Coromandel Peninsula schiereiland aan de noordoostkust van het Noordereiland. Vernoemd naar het schip wat in 1820 de haven aandeed. Het is met name geliefd om zijn spectaculaire kustlijn.

Even getwijfeld of ik deze rit wel ging maken daar het weer nog niet veel beter was en dit gebied bij uitstek geschikt is met mooi weer. Maar de enthousiaste verhalen hebben mijn nieuwsgierigheid aardig geprikkeld dus ik ga.

Ik rij langs de eindeloze stranden aan de westkant naar het plaatsje en stop daar om iets te eten bij “Pepper Tree”, een gezellig en informeel restaurant waar ik een heerlijke vegetarische tagliatelle bestel. Echt lekker dus geen wonder dat het er druk is.

Het is nog zo’n 5 km naar mijn hutje op een Holiday Park dus ben ik mooi voor  het donker op mijn plek. Bij aankomst op de camping wordt ik niet allen verrast door een zonnetje maar krijg ik ook een upgrade van mijn accommodatie. Een grotere “cabin” die uitkijkt over de schitterende baai. Dus snel een glas wijn ingeschonken om te kunnen genieten van de zonsondergang. Een plek die bijna te mooi was om te gaan slapen...helemaal als er even later een sterrenhemel met wel duizenden sterren verschijnt.

Het koelt hier ‘s avonds wel flink af dus heb ik voor het eerst weer mijn fleecevest aan. Gelukkig is het in de Cabin lekker warm en ruikt het er heerlijk naar hout...hmmm, dat wordt lekker slapen zo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!