jewelsofoceanie.reismee.nl

Hobbiton

In Matamata, in het hart van het Noordereiland kun je in de weelderige weiden stappen die filmlocatie waren voor de verfilming van de Lord of the Rings en de Hobbit trilogie.Ik als echte LOTR en Hobbit fan kan deze gelegenheid natuurlijk niet voorbij laten gaan. Nieuw Zeeland is op veel locaties filmset geweest voor beide films maar deze spreekt toch wel het meest tot mijn verbeelding.Je kunt het gebied alleen bezoeken middels een volledige guided tour dus book ik online de movietour en rij ik vanuit Coromandel naar de Hobbiton movieset, het land van Frodo, Bilbo, Ghandalf e.a.

De tour start om 16.30 uur dus ik heb voldoende tijd om een toeristische route te rijden dus zak ik via de oostkust af die me uiteindelijk weer terugbrengt naar de grote weg. Een aardig stuk om maar daar krijg ik geen spijt van want de weg is adembenemend mooi. Slingerend langs kusten, over de bergen, door het regenwoud en langs enorme naaldwouden.Het is soms zo overweldigend dat de tranen spontaan over mijn wangen rollen.

In Matamata is het aardig druk en ik ben blij dat ik de tour vooraf heb geboekt want van een Nederlandse vrouw hoor ik dat alles is uitverkocht. Erg sneu voor haar man want die kon daarom niet met haar mee.Zo’n 3000 man per dag worden er rondgeleid een hele organisatie dus.Maar het programma zit goed inelkaar.

De tour start met een busrit naar de weiden. Tijdens de busrit wordt je middels filmbeelden, muziek en interviews met de makers alvast in de stemming gebracht. Daarna krijg je een rondleiding met een gids door het gebied en afsluitend een drankje in de pub.Totale duur: twee uur voor $68 (€50) niet goedkoop maar het geld meer dan waard, zeker voor de echte fans.

Ik heb vlak voor de tour nog snel een slaapplek geboekt. Mijn telefoon had geen service in het gebied en het duurde even voor ik een plek vond met een goede WiFi ontvangst.Maar gelukkig onderweg naar het adres kon ik weer bellen, mailen en mijn routeplanner gebruiken...anders was het nog een aardige zoektocht geworden.

Door de snelheid waarmee ik de boeking had gedaan had ik alleen naar de meest belangrijke informatie gekeken. Hoe ver is het rijden, heb ik in ieder geval een eigen slaapkamer en wat is de prijs voor een nacht. Foto’s werden niet geladen omdat de verbinding niet sterk was...dus de rest maar op de gok...

Het bleek een schot in de roos want ik arriveerde bij een uniek huis midden in het veld. “The house with no nails” van Jen & Dewi Roberts. Dewi heeft het huis zelf gebouwd van bomen die tijdens een cycloon zijn gesneuveld en andere natuurlijke materialen. Jen heeft er een bijzonder smaakvolle en rustieke inrichting aan toegevoegd. Een heerlijk huis met een schitterend uitzicht. Ik verblijf er samen met twee Engelse zussen waarvan er één met een “Kiwi” is getrouwd en in Nieuw Zeeland woont.Zo wordt de dag gezellig afgesloten met zijn allen aan de eettafel in de serre.


Reacties

Reacties

Willlem en Ria

Petra, wat geniet en zie je veel op deze reis en wij genieten mee. Ook hier hebben wij hele leuke herinneringen maar door jou reisverslag komt alles weer boven. Blijf zo doorgaan en nogmaals.....petje af. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!