jewelsofoceanie.reismee.nl

Van Lake Taupo naar Martinborough

Vandaag moet ik een flinke rit zuidwaarts maken want morgen staat de overtocht naar het Zuidereiland geboekt.De boot vertrekt vanuit Wellington een behoorlijke stad die flink veel wind kent en waar accomodaties niet bepaald goedkoop zijn.

Ik zoek daarom voor een overnachting in een kleiner dorp niet te ver uit de buurt.Het wordt Martinborough waar ik een “cabin” op de camping vind.

De afgelopen nacht sliep ik in een Lakeside Resort. Een iets luxere variant op een motel maar wel op een mooie locatie aan de boulevard langs het meer. De rit begon vanochtend dus ook met een prachtige tourlangs het meer naar het zuiden. Sneeuwtoppen waren goed te zien omdat het heel helder weer was.

Het laatste stuk van de rit rij ik een stuk van de wijn- route. Martinborough staat bekend om zijn Chardonnay, Sauvignon en Pinot Noir. Als ik op de camping arriveer attendeert de receptioniste me dat de Wine Bank in het dorp nog open is en als ik snel ben kan ik misschien nog een paar lekkere wijntjes proeven.Dus stap ik weer in de auto en rij naar het plein in het centrum.

Een aantal leuke restaurants in de traditionele bouwstijl gebouwde panden. Een lieflijke en sfeervol plaatje. De wijnproeverij is gevestigd in het voormalige bankgebouw. En Nicolas laat me de kluis zien waarin nu wijnen liggen opgeslagen en vertelt me met een Frans accent dat de dikke deur altijd open moet blijven omdat de code van de kluis niet meer werkt. Hij is sommelier bij Wharekauhall Country Estate, een vijfsterrenhotel in de buurt en doet een vriendendienst vandaag bij “The Wine Bank”Jammer genoeg is er te weinig tijd om nog een proeverij te doen maar ik krijg een paar adressen van hem waar ik een goede wijntour kan maken....dus die sla ik op in mijn reisinformatie.

Ik heb onderweg al wat gegeten onderweg in Masterton dus bij terugkomst maak ik nog een korte wandeling langs de wijnvelden rond de camping en duik dan lekker mijn cabin in en schenk daar dan nog maar een glaasje wijn in.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!