jewelsofoceanie.reismee.nl

Wellington - Picton

Nog zo’n anderhalf uur rijden naar de haven in Wellington vanaf de camping in Martinborough.De dag begint met een zelf gemaakt R ontbijtje op het terras en dan snel douchen/aankleden en de auto in.

De boot vertrekt om 13.30 uur maar ik wil nog een kleine sightseeing in de stad doen.Dus op tijd weg...

Het is nog een pittige weg want voor Wellington ligt een aardig bergmassief waar je doorheen moet en bovenin begint het al stevig te waaien.Maar om 11.30 uur ben ik ingecheckt bij Bluebridge, één van de twee rederijen die de overtocht maakt, en heb de boardingpassen voor mezelf en de auto in handen. Ik parkeer de auto in rij 1 (first in first out is me verteld dus ik sta goed)

Nu heb ik nog anderhalf uur voor een beetje rondkijken in het centrum en een kopje koffie op het terras. De enorme harde wind( je bril waait gewoon van je neus) is wel een beetje een spelbreker in deze stad. In een poging om een slok van mijn cappuchino te nemen vliegt de hele schuimlaag over de tafel en de bank...dus poetsen maar.Maar het compacte centrum heeft nog een aantal mooie oude en traditionele gebouwen zoals het museum, postkantoor etc. van Wellington en een flink aantal leuke cafe/restaurants in de oude havengebouwen/boothuizen.

Een stad met een havensfeertje...en daar hou ik wel van.

De overtocht naar Picton duurt 3 1/2 uur en vooral het laatste stuk, tussen allemaal eilanden door, is prachtig. Wel vooral binnen zitten want aan dek waait het veel te hard. Alleen zo nu en dan even naar buiten voor een frisse neus of een foto.

Rond 17.30 rijd ik weer van boord in de richting van Nelson. Ik stop hier om wat te eten bij één van de leuke en gezellige terrassen en rijd dan door naar Ruby Bay waar ik voor twee nachten Adriana’s Cottage heb geboekt. Een vrolijke Adrianna verwelkomt me in haar sfeervol ingerichte tuinhuis.Een heerlijke plek om weer even neer te strijken en een prima uitvalsbasis voor het te bezoeken Abel Tasman National Park zo’n 45 minuten doorrijden.

Dus gelijk plannen gemaakt voor morgen: een dagtrip naar deze “must see in NZ” na een eerste nacht op het Zuidereiland....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!