jewelsofoceanie.reismee.nl

Kaikoura whale watch

Bij aankomst op de boerderij gisteravond wordt ik verrast met een prachtige tuin en vanuit de kamers is het uitzicht over de tuin met de sneeuwtoppen op de achtergrond echt prachtig.De accomodatie op zich is sober maar heeft alles wat je nodig hebt. Een bed, badkamer, koelkast en een terras om buiten te zitten en wifi(hhh) Er zit een gezellige Ierse pub met restaurant bij dus bestel ik daar iets te eten met een glas wijn. Ik krijg gezelschap van de heer des huizes, Murray Boyd. Vanuit Ierland in de goldrush tijd naar Nieuw Zeeland gekomen met nog een aantal landgenoten. Huis en haard achter zich gelaten en een nieuw leven hier opgebouwd. Na de gouden tijden een dairy farm en toen ook die markt stagneerde een hotel van de boerderij gemaakt.Waar de Ierse afkomst van de familie zichtbaar is gebleven.

Vandaag aanhet ontbijt komt hij me nog even gedag zeggen en vraagt waar de reis naartoe gaat. Vandaag naar Kaikoura en dan door naar Christchurch zeg ik. Hij nodigt me spontaan mee uit om met hem naar de paardenraces te gaan, hij is daar morgen ook en vraagt mijn telefoonnummer. Ik laat het maar even in het midden of dat gaat lukken. Maar hij houdt vol en komt me nog een zoen brengen als ik in de auto stap. I catch up on you....

Ik hoef maar een klein stuk te rijden naar Kaikoura en ga daar informeren of ik mee kan op een whale watch tour. Dat lukt en om 11.30 uur zit ik in de bus naar de boot die ons een aantal kilometers uit de kust brengt...naar de big Sperm Whales. Het wordt een pittige tocht want mijn anti zeeziek middel werkt niet en dus de hele trip flink zeeziek. Maar ze waren er...deze grootste tandwalvis ter wereld. Alleen de mannen want de dames zwemmen in een warmer gedeelte ergens anders. Met microfoons worden ze getraceerd en dan is het wachten tot ze boven komen voor lucht. En dan natuurlijk het mooiste (foto)moment als ze weer naar beneden duiken en die prachtige grote staart nog even gedag zwaait. Wat een enorme enindrukwekkende dieren.

Op de terugweg worden we verrast door een groep dolfijnen die om de boot heen zwemmen, duiken en springen.Wat een feestje...al voel je je nog zo beroerd.

Bij terugkomst maar even een uurtje bijkomen op het strand en dan door naar Christchurch. Onderweg nog even stoppen en de stoel achterover voor een klein “tukkie” Daar slaap ik een nachtje bij Ann in haar huis in een van de buitenwijken van de stad en kan ik lekker mijn bed in duiken. Nog nadeinendvan de boottocht.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!