jewelsofoceanie.reismee.nl

Blenheim

Als ik de gordijnen open schuif kijk ik uit over een veld met wijnstokken.Twee kippen scharrelen lekker rond en pikken van alles uit de grond.Er is weer wat blauw aan de horizon en dat geeft een mooi en helder uitzicht.

Toen ik gisteren op de wijngaard van Ian aankwam was het al bijna donker. Maar ik kon nog net zien dat er iemand met een hoed op me stond op te wachten aan het eind van de lange oprit.

Binnen ontmoet ik Teresa, de vriendin van Ian die op bezoek is en staat te koken en zijn schattige blonde labradorpup van 10 weken.Helemaal geweldig (smelt,smelt)

We hebben op je gerekend met het eten, heb je ons bericht gezien? Oeps, nee dus en net snel nog ergens kip met friet gegeten. Maar ik zeg dat ik natuurlijk nog iets mee eet...Groente uit eigen tuin, vandaag vers geplukt, dat wil ik zeker niet afslaan.

Maar nu eerst een kopje thee en dan plannen maken voor vandaag. O.a. een bezoekje aan een wijngaard vlak in de buurt waar je naast een fantastisch mooi uitzicht een lekkere kop koffie kunt drinken op het terras van het restaurant. Wijn is het nog wat te vroeg voor dus koop welalvast een fles voor vanavond.

Ian laat me foto’s zien van de weg die ik gisteren gereden heb vanaf Kaikoura. Nu vier jaar geleden compleet verwoest door de aardbeving. Een treinrails die over een stuk van de overgebleven weg ligt, de rest is weggeveegd. Eigenlijk bizar als je er nu weer gewoon overheen rijd. Al zijn ze er nog steeds druk mee aan het werk en had ik een flink aantal wegwerkzaamheden onderweg.De zeehondenkolonie heeft gelukkig weer een plek gevonden(ik heb ze gisteren nog weer even opgezocht). Ook zij waren hun habitat kwijt maar gelukkig toch gebleven.

Maar dan moet ik toch echt gaan want om 13.00 moet ik inchecken in Picton voor de ferry naar Wellington.Maar anders was ik graag nog langer gebleven om de schapen te zien en de rest van deze prachtige plek...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!