jewelsofoceanie.reismee.nl

Sightseeing in Hong Kong


Als ik om half elf beneden kom in het hotel is het ontbijt al opgeruimd dus loop ik naar de hoek van de straat om bij de “7 Eleven” een supermarktontbijt te scoren.

Vanaf 11.00 uur kan ik het dak van het hotel op om van het spectaculaire uitzicht van de stad te genieten.Voor de sky pool is het net iets te fris.

Ik neem eerst één van de leuke trams naar Bankstreet waar ik de toren van de Bank of China tref. 70 verdiepingen (367 meter) hoog. En even heerlijk neerstrijk op Statue Square waar het standbeeld van bankier Thomas Jackson staat.Contrast is hier het Court of final Appeal gebouw, nog een zeldzame koloniale erfenis in de stad.

Vervolgens pak ik de MTR metro naar Tung Chung op Lan Tau Island om vandaar met de kabelbaan naar het dorp Ngong Ping te gaan.Een rit van 25 minuten met een spectaculair uitzicht over de verre Zuid-Chinese Zee en de heuvels van de Tung Chung vallei.

Boven op de heuvel staat het 34 meter hoge bronzen beeld van Buddha, één van de grootste zittende Buddhabeelden ter wereld. Hij zit op een troon van Lotus, het boeddhistische symbool van reinheid. Zijn rechterhand opgeheven als teken van “vreest niet” De moeite waard om de de 260 treden te beklimmen om bij het beeld te komen.

Iets verderop staat Po Lin Monastery, het klooster wat een echt pelgrimsoord werd toen er een grote zaal werd gebouwd en de eerste abt werd aangesteld. In deze Great Hall staan drie grote gouden boeddha’s in een schilderachtige omgeving.Ik maak een foto...maar even later roept iemand “no photo, no photo tegen me?

Ik koop een bundeltje wierookstokjes om aan te steken en wandel door het toeristische dorp.

Na een portie vegetarische mini loempia’s neem ik bus 23 terug naar de stad.

Ruim een half uur slingeren door de heuvels naar beneden maar wel met hele mooie doorkijkjes naar de prachtige stranden en de zonsondergang.

Bij het uitstappen check ik uit bij de chauffeur, die heel hard no, oh no roept.Uitchecken doen ze hier niet aan... ik heb een extra ritje betaald(hhh)

Daarna pak de metro naar Knowloon om de Star Ferry te nemen terug naar Hong Kong Island. Het is inmiddels donker en vanaf de veerboot heb je een prachtig uitzicht op de wolkenkrabbers en de spectaculair verlichtte skyline van Hong Kong. Om 20.00 begint elke avond de Symphony of lights, een licht- en geluidshow die de havengebouwen verlicht.Het kaartje voor de Star Ferry kost slechts HK$ 2,20 een goedkope en goede manier om de stad vanaf het water te bezichtigen.

Via het waterfront en de kermis loop ik ik over de boulevard naar het metro station Admiral en neem de metro terug naar het hotel.Nog even snel nar de Mac Donalds voor een frietje en een wrap.

Morgen heb ik nog een halve dag....

Reacties

Reacties

Willem en Ria

Hy Petra, Wat fijn dat je reis zo goed gaat. Heel erg leuk om je verhaal te lezen. Dat wat je allemaal meemaakt en doet. Ik heb het gevoel, zoals je het beschrijft, dat je hier niet voor de eerste keer komt of je hebt je heel goed verdiept hoe het in Hong Kong allemaal werkt. Top hoor. Wij zijn ook met de ferry naar de overkant geweest en daar het treintje gepakt naar boven. Jij hebt zoveel meer gezien van Hong Kong, prachtige foto's....dit neemt niemand je meer af.TOP ....ondertussen ben je alweer in Sydney aangekomen . Ik lees dat je touchscreen het niet meer deed...maar dat had je ook alweer snel opgelost. Petra, jij redt het wel.Mocht je de familie ontmoeten doe ze vooral de hartelijke groeten. We volgen je met heel veel plezier. dikke tut van Willem en Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!