jewelsofoceanie.reismee.nl

Een nieuw avontuur

Welkom op mijn nieuwe reislog.

Nog twee nachtjes slapen en...

Een grote en langgekoesterde wens gaat in vervulling. Na een aantal reizen naar Marokko is het nu eindelijk zover....en ver is het! Voor velen het einde van de wereld, voor mij vooral helemaal het einde om dit te kunnen doen.Oceanië, een geheel nieuw werelddeel waar een deel van mijn familie lang geleden naartoe is geëmigreerd en hierdoor altijd al mijn nieuwsgierigheid heeft gewekt.

Bijna tien jaar geleden organiseerde ik voor mijn verjaardag een filmavond met vriendinnen...gezellig thuis. Ik koos toen voor de film “Australie” Het verhaal waarin een Engelse aristocratische dame (Nicole Kidman) vlak voor de Tweede Wereldoorlog naar het verre continent reist om een ranch, die ze heeft geërfd, op te eisen. Dit gaat niet bepaald van een leien dakje. Er is een complot gaande om de ranch van haar af te pakken. Ze slaat met tegenzin de handen ineen met Drover (Hugh Jackman) een local en de enige persoon die haar kan helpen. Samen met Drover, een Aboriginal jongetje en het vee van haar ranch maakt ze een indrukwekkende reis door het prachtige, maar meedogenloze binnenland van Australië.

Na het zien van deze film met de de prachtige beelden uit dit land wist ik het zeker...hier moest ik naar toe.Samen met de film “The Brightflight” die in Nieuw-Zeeland is opgenomen en de opnames van “Lord of the rings” films steeg dit werelddeel al tot de nummer 1 van mijn reis bucketlist.

En dan is er ook nog het Great Barrier Reef waar ik vanuit mijn passie voor het water en de natuur een nog grotere interesse voor het gebied kreeg. Sinds ik voor het Wereld Natuurfonds me inzet voor kwetsbare natuurgebieden en bedreigde diersoorten weet ik dat de tijd dringt om dit 2000 km lange koraalrif nog in een redelijk goede staat te bezichtigen. En dit jaar is de zeeschildpad het bedreigde dier waar we ons extra actief voor gaan inspannen. Toevallig? Ik denk van niet...(hhh) Dus ik ga...en ik ga nu!

54 dagen reizen dit keer, inclusief mijn verjaardag, voor elk jaar één.

Om de lange reis te onderbreken heb ik twee tussenstops. Op de heenweg in Hong Kong en op de terugweg in Kuala Lumpur. Een klein stukje Azië onderweg. Een paar dagen om de jetlag een beetje op te vangen en natuurlijk een paar mooie highlights van deze twee “Big Cities” te zien.

Voor wie me al eerder heeft gevolgd op andere reizen en het leuk vindt om mijn uitgebreide verhalen en belevenissen weer te volgen. Haak weer in..

Vind je het leuk om me te volgen via een kaart en foto’s met een kort reisverslag dan kan dit via:

https://www.polarsteps.com/PetraDeJong10/1316985-oceanie?s=CC78DF64-18CB-4221-9106-8927323E5C93

Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je inhet profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je (weer) met me meereist!

Groetjes,

Petra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!