jewelsofoceanie.reismee.nl

Onderweg naar Hong Kong

Na een rustige en comfortabele vlucht met British Airways via Londen sta ik omstreeks 17.30 uur lokale tijd op het vliegveld van Hong Kong.

De overstap in London was krap dus zonder toilet- en shopstop direct door naar de gate.

Zoals ik al zei een rustige vlucht.Naast mij zit een Pilipijnse dame. Ze woont in Engeland en gaat met vakantie naar haar huis in de bergen in de Pilipijnen. We hebben gezellig contact tijdens de vlucht (als we niet slapen tenminste)

Bij binnenkomst vallen meteen de mensen op die met mond/neuskapjes op lopen tegen het SARS virus. En via een hightech systeem wordt je temperatuur opgenomen zodra je de controlepost passeert.

Ik koop alvast een retourtje voor de AirPort Express trein service en een Octopus kaart(OV chipkaart) voor metro en bussen. Deze kaart kun je naderhand weer inleveren en dan krijg je de borg 50 HK$ en het overgebleven saldo weer retour minus een bedrag als servicecharge 9HK$Een handig en prima systeem.

Mijn hotel ligt vlakbij North Point waar ook de leuke antieke dubbeldekkertrams langs hobbelen aan de noordkant van Honk Kong Island. Langzaam en overvol maar een prima manier om onderweg van alles te zien van deze contrastrijke stad. In de straat voor het hotel zijn allemaal winkeltjes en marktkraampjes....een levendig tafereel.

Na een noedels met beef in soyasauskruip in een van de lokale eettentjes duik ik lekker mijn bed in...een normale nacht proberen te draaien. Ook als is mijn bioritme van slag.

Morgen op pad om een aantal highlights en de sfeer van deze stad te proeven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!