jewelsofoceanie.reismee.nl

Koala’s en Kangeroo’s

Om 10.00 uur check ik uit bij het motel en ga ik op zoek naar het Koala ziekenhuis. Als ik langs de prachtige stranden van Port Macquarie rijdt kan ik niet anders dan even stoppen voor het mooie uitzicht en even mijn voeten in het al warme zand steken. Niet te lang want de koala’s wachten en ik heb weer een flink aantal kilometers voor de boeg vandaag.

Als ik bij het koala ziekenhuis aankom passeer ik eerst het Victoriaanse “Roto House” de voormalige villa van de familie Flynn. De goed bewaarde villa is nog ingericht met veel van de spullen van de familie. Een stap terug in de tijd en leuk om even doorheen te wandelen. Ik maak een praatje met de twee tuinmannen die druk aan het sproeien zijn en ze vertellen me graag naar welke mooie plekken ik moet gaan. Achter het huis zit het Koala ziekenhuis met een klein informatiegedeelte, een winkel en de dierenverblijven. De koala’s die er zitten zijn er vanwege verschillende redenen. Soms omdat ze zijn aangereden maar vooral vanwege de Chlamidia bacterie die veel problemen bij de soort teweeg brengt. Het betreft 2 verschillende vormen waarbij de ene de ogen aantast en de andere de urinewegen. De eerste soort is redelijk goed te behandelen als de ziekte nog niet te ver is gevorderd. Kan evt. blindheid tot gevolg hebben. De tweede vorm een stuk lastiger en geeft vruchtbaarheidsproblemen.

Als ik bij de dierenverblijven kom liggen ze allemaal lekker te slapen. Hangend in een boom, op het dak, op de grond of verscholen tussen de eucalyptus takken en -bomen. Een deel zal permanent moeten blijven omdat ze blind zijn of niet meer kunnen genezen. Een ander deel wordt weer terug gezet in de vrije natuur. De verblijven van deze koala’s zijn daarom ook afgesloten met gaas om het contact met mensen minimaal te houden. Het is een mooie missie en ik twijfel even of ik een koala zal adopteren. Het ziekenhuis is volledig afhankelijk van donaties.Ik stop in ieder geval een aantal giften in de verschillende bakjes die hiervoor zijn.

Nu op naar mijn volgende bestemming. De tuinmannen hebben Ballina geadviseerd dus karren maar. Als ik onderweg even stop op een parkeerplaats bij een restaurant en een camperplaats huppelen er drie kangeroo’s. Storen zich niet echt aan mijn nieuwsgierigheid dus kan ik rustig een paar foto’s maken. Onderweg heb ik reeds een motel geboekt en rond 19.30 uur stuur ik SUV de parkeerplaats op.

Maar niet voordat ik heb gestopt bij een restaurant voor een Australische steak en een biertje. Voor dat alle eetgelegenheden hier misschien ook al vroeg dicht gaan.Dat de lekkerste biefstuk hier vandaan komt wordt weer eens bevestigd. Super stuk vlees en ik geluk dat ze op de donderdag een $ 10 dollar discount hebben.

Mijn motel is een soort van drive in motel. Doet een beetje Amerikaans aan. Prima plek waar ik eindelijk weer eens een normale nacht draai. Ik heb inmiddels contact gehad met twee van mijn andere nichten en morgen afgesproken in Lennox Head.Dit keer maar een klein stuk rijden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!