jewelsofoceanie.reismee.nl

Lennox Head & Kingscliff

Voor ik mijn drive-in motel in Ballina verlaat laat ik me eerst even in het koele water van het zwembad zakken.Het water ziet er wat troebel uit maar kan de verleiding niet weerstaan. Even afkoelen voordat ik weer de auto in ga naar Lennox Head waar ik heb afgesproken met twee van mijn nichten. Als ik het hek van het zwembad weer achter me dicht doe zie ik pas de geschreven notitie hangen. Pool not in use...sorry for your inconvenience....Oeps!Nou ja, geen slok genomen en niet met de oren onder water geweest dus zal het wel geen vervelende consequentie hebben.

Lennox Head is maar z’on 15 km rijden en het is een mooie weg er naartoe. Vlak voor het dorp stop ik even bij “Pat Morton Lookout” waar je een prachtig uitzicht over de baai hebt. Het is een favouriet punt van wandelaars en dolfijnenspotters. Aan de andere kant van dorp ligt het Tea Tree Lake. Een mooie combinatie van meer en oceaan dicht bijelkaar. Lennox Head’s twice as good as Byron Bay, but half the price...zeggen ze hier. Dus ik begrijp gelijk waarom mijn twee nichten hier met me hebben afgesproken. Daarbij is het tevens het favoriete strand van mijn wijlen oom en tevens zijn laatste rustplaats.Een prachtige plek dus voor een familiereünie.

We treffen elkaar langs de weg die door het dorp loopt. Even zoeken voor een parkeerplaats en dan eerst lekker het strand op voor een wandeling voordat het zo veel te heet wordt. Gezellig bijpraten met twee mensen die je nauwelijks tot niet kent. Maar het voelt gelijk vertrouwd...dat is één van de mooie dingen van familie. Als het te warm wordt zoeken we een lekker plekje op het terras van “ Seed and Husk” , een natuurvoedingswinkel waar zeheerlijke koffie serveren. En op advies van beide dames neem ik een Acai Bowl als lunch. We zijn zo te zien alledrie gek op healthy & organic foods. We wisselen nog wat reistips uit en nemen dan afscheid.

Het is nog ruim een uur rijden naar Kingscliff, een adres wat ik heb meegekregen als alternatief voor de Goudkust. Dus stuur ik mijn Queen Victoria, zo noem ik de Mitsubishi ASX, SUVdie ik van Europcar meekreeg omdat de gehuurde KIA Rio niet meer beschikbaar was. Een roya(a)l(e) auto en super geschikt voor een road tour naar Queensland. Van alles er op en eraan behalve navigatie dus er blijft nog een uitdaging te gaan(hhhh)

In Kingscliff aangekomen zoek ik het caravanpark op waar ze ook safaritenten verhuren...die later blijkt surfaritenten heetten. En dat omdat ze vlak aan het strand staan. Vanaf de veranda is er een mooie doorkijk via de bomen naar het strand en de hoge golven van de “South Pacific Ocean” . Het lukt om er nog eentje te huren. Moet eigenlijk met een minimum van drie nachten maar twee is voor mij de max. gezien mijn reisprogramma. Blij dus dat ze hier mee akkoord gaan. Één van mijn wensen als kampeerliefhebber is nl. een keertje “glampen” En dan op deze plek...ik slaap hier vast als een prinses.

Als ik een beetje geïnstalleerd ben loop ik via het strand naar het dorp zo’n 1 1/5 km verderop. Er is een foodmarket(elke eerste vrijdag van de maand) met foodtrucksmet allemaal lekker eten. Zelfs Dutch Poffertjes maar dan in Aussie stijl met fruit, saus, ijs enz. Even proeven dus. Verderop maken ze een lekkere paella met kip/chorizo en een mixed mushrooms schotel. En hoe fijn...ik hoef niet te kiezen want ik krijg wat van alle twee wat op een schaaltje. Klantvriendelijkheid op en top hier....

In een winkeltje koop ik alvast mijn verjaardagskado...een leuke zonnehoed en loop ik nog even langs de supermarkt voor wat ontbijt/lunch spullen. Drank wordt in een aparte winkel verkocht maar daar is de keuze dan ook reuze...allemachtig. En wandel ik weer terug via het strand om op mijn veranda van een Flinders Bay, Margareth River wijntje te genieten.Een Australische Sauvignon Blanc dit keer....en die smaakt onder de sterren met het ruisen van de oceaan meer dan voortreffelijk.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!