jewelsofoceanie.reismee.nl

Happy Birthday...

Het heeft flink geregend vannacht maar als ik wakker wordt breekt het zonnetje alweer door. Het is merkbaar vochtiger hier maar ik heb heerlijk geslapen. Begin mijn verjaardag met een ontbijtje op de veranda van mijn Surfaritent. En dan gauw de bikini aan...want een nieuw jaar vraagt om een nieuwjaarsduik en de South Pacific Ocean ligt voor de deur, dus...

Via een klein zandpad ben ik zo op het strand en loop ik de hoge golven in. De kracht van de golven is zo groot dat zwemmen niet echt lukt. Je wordt zo weer het strand op gegooid...met een bikini vol zand(hhh) Maar de temperatuur van het water is heerlijk om in te liggen.

Vandaag een heerlijke rust- en relaxdag en koffie met wat lekkers. Ik heb gisteren op het foodfestival al een lekkere koek gekocht. Er moet ook nog even een wasje worden gedraaid dus dat kan mooi als ik lekker op de veranda zit. Voor de lunch heb ik Australische rode druiven gekocht. Groot, zoet, sappig en zonder pitten...echt verrukkelijk. Samen met Australische Goudakaas , toast met dadels/pistache en een Australische sauvignon blanc een lekkere combinatie.

‘S middags ga een ritje langs de kust maken. Eerst naar het noorden waar in Fingal een vuurtoren staat en een prachtig uitzicht is over de oceaan. Helaas geen dolfijnen gezien maar dat had zomaar gekund. Daarna door de bush naar “Dreamtime Beach” gelopen. Wat mij betreft mogen ze deze naam aan bijna alle stranden hier geven. Het ene nog mooier dan het andere. Daarna volg ik de kustweg een stuk naar het zuiden naar Hastings Bay. Daar stroomt “ Cudgera Creek” uit in de oceaan en kun je heerlijk door het warme en rustige water waden. Wel de diepte een beetje peilen want anders ben je tot op je onderbroek nat. Vissen schieten alle kanten op en aan de rand staan BBQ’s en is het een gezellige boel.

Op de terugweg stop ik bij Cabarita Beach. Alweer een prachtige uitkijk over twee mooie surfstranden.

Terug in Kingscliff ga ik eerst wat eten. Er klinkt muziek en er wordt gedanst bij het Beach Hotel dus bestel ik daar een curry met kip en lychees met een Australisch biertje. Als ik bijna mijn eten op heb begint het te regenen. Ik realiseer me dat de ramen van de tent niet dicht zijn en dat de regen misschien wel door het gaas naar binnen kan. Dus maar snel terug naar de tent. Gelukkig valt dat mee en blijft alles droog binnen.

Maar nu kan Ik met een gerust hart nog een wijntje drinken op de veranda...het is inmiddels weer droog.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!