jewelsofoceanie.reismee.nl

On the way to...Hervey Bay!

Het heeft vannacht weer flink geregend maar gelukkig klaart het alweer op als ik de spullen inpak.

Vandaag een lange rit van Kingscliff naar Hervey Bay aan de Fraser Coast in Queensland. Een binnenlandse grens over hetgeen betekent dat je volgens de wet eigenlijk geen etenswaren mag meenemen maar ik vind het zonde om mijn heerlijke rode druiven weg te gooien dus zet ik ze onder de voorstoel naast me in de auto.Ik heb geen idee hoe en of ze dit gaan controleren dus ben benieuwd.

Om 10.00 uur verlaat ik de camping en rij ik eerst richting Surfers Paradise. Een plaats die volgens de reisgidsen zeer trendy en erg geliefd is bij backpackers dus zeker de moeite waard om een kijkje te nemen en een kopje koffie! Ik verwacht een dorp met allemaal surfclubs aan een mooie baai. Echterhet blijkt een serieuze moderne voorstad met hoge flatgebouwen en een langgerekt strand als ik er aankom. Iets geheel anders dus....Maar de cappuccino en de warme muffin met frambozen/witte chocola maken veel goed(hhh)

Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het 9.45 uur is dus denk in eerste instantie dat ik me heb vergist en dat ik een uur eerder ben vertrokken. Maar later blijkt dat ik er een uur bij heb gekregen omdat Queensland een andere tijd heeft dan New South Wales. Om het allemaal nog ingewikkelder te maken is het tijdsverschil met NL hier dus +10 i.p.v. +11 Nou dan heb ik nog wel even tijd om over de markt in het naastgelegen park rond te neuzen. Leuke tentjes met van alles en nog wat, van Australische leren hoeden tot een heuse waarzegster. Ik koop bij Linda Clarkeen aquablauwe top met een Libelle als decoratie. Ze maakt onder haar eigen naam kleding van soepele en natuurlijke materialen en verzekert me dat ze er van elk maar ééntje maakt. Een mooie en originele Aussie souvenir dus.

Dan zoek ik mijn Queen Victoria weer op en rijdt verder richting het noorden. De volgende stop is in Noosa Heads. Noosa is ook een bekend en geliefd oord bij toeristen en ik snap helemaal waarom... Het is groener dan groen, heeft mooie rivieren, stranden en doet gemoedelijk aan. Ik stop even bij een brug over de rivier waar een paar mannen staan te vissen. Eentje begint gelijk te praten en verteld me dat de vogels die ik allemaal zie en hoor uit je hand eten. Ik geloof hem graag maar ben meer nieuwsgierig naar zijn visvangst.Hij heeft gisteren een mooie maal gevangen, vandaag is het nog even afwachten zegt ie.

Ik maak een kleine wandeling door het woud... het is net alsof je in het tropische gedeelte van een dierentuin loopt maar dan nu in het echt met echte regenwoud geluiden. Dan weer terug naar de South Pacific Highway verder door naar Hervey Bay. Onderweg ook twee keer aangereden kangeroos gezien, die zijn hier helaas vaak verkeersslachtoffers.

Ik heb onderweg een B& B geboekt en het is bijna donker als ik bij het adres aankom. Ik eet onderweg nog snel iets bij “Hungry Jack” de Aussie variant op MacDonalds. Vlak voor ik bij de oprit van de B&B ben zie ik gelukkig ook weer drie springlevende kangeroos. Deze zijn een stuk schuwer dan de eerste die ik zag en springen gauw weg als ik uitstap en ze voorzichtig benader voor een foto. Er is een baby kangeroe bij(Joey) en waarschijnlijk een Boomer(mannetje) en een Flyer(vrouwtje).Blijft leuk om naar te kijken.

Ik wordt vriendelijk ontvangen door mijn gastheer en gastvrouw in hun royale huis met een flinke tuin eromheen. Vol kikkers, vleermuizen, vogels, vlinders en muggen(hhh) Gelukkig heb ik DEET bij me voor als het nodig is. Ik heb een ruime slaapkamer met een schuifpui naar het terras, tuin en zwembad. Er heerst een oase van rust...je hoort alleen de vogels en het stromende water in de fontein.Dus nog even buiten genieten in de tuin en dan lekker slapen...in het kingsize bed!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!