jewelsofoceanie.reismee.nl

Yeppoon...

Heerlijk geslapen op mijn Kingsizebed en wakker gefloten/gekrijst door de vogels. Eerst een rondje door de tuin gewandeld. Gisteren bij aankomst was het al donker dus nu even kijken waar ik precies terecht ben gekomen. Dat er veel dieren zijn dat merkte ik gelijk vleermuizen, hagedissen, vlinders en ...bijna een dikke pad doodgereden die voor mijn auto het pad over sprong. Volgens Peter, mijn gastheer had ik hem beter plat kunnen rijden. Ze zijn hier een plaag zegt hij. Ooit zijn ze meegenomen en in Australie uitgezet om een kever te bestrijden die de “sugarcan” aantastte. Echter dit bleek niet te werken en is het dier giftig en dodelijk voor krokodillen, honden en vogels. Ze verplaatsen en vermenigvuldigen zich snel dus kom er dan maar weer eens van af...oeps!Hij vangt ze af en toe en stopt ze dan in de vriezer maar wellicht is platrijden dan toch een meer diervriendelijke oplossing.

Na een paar rondjes in het zwembad een snelle douche. Het douchewater komt uit de grote regentank die in de tuin staat. Er is lange tijd geen regen gevallen dus...extra zuinig met water.En één van de redenen waarom ze twee jaar terug het zwembad jaar hebben laten aanleggen.

De vrouw van Peter heeft een heerlijk ontbijt voor me klaargezet met yoghurt, vers fruit en geroosterd brood. Naast hun woont de moeder van Peter, 91 jaar oud, nog op haar zelf maar ze koken, zorgen en helpen haar daar waar nodig.

Ik neem afscheid en als ik de oprit en links en rechts kijk voor verkeer zit er een kangeroo in de voortuin van de buren. We blijven elkaar even aankijken en ik maak snel een foto door het open raam.Totdat ie de benen neemt en de weg oversteekt waar die zijn “Joey” baby weer treft.

In Hervey Bay stop ik even bij de Urangan Pier nu nog 880 meter de de oceaan in loopt. In 1917 aangelegd voor de export van suiker, kolen en hout en 1124 meter lang. En nu een heerlijke wandelpier met vissers langszij boven het azuurblauwe water. Ik snap dat dit een gewilde trouwlocatie is.

Na een ritje langs de baai zoek ik Highway op die me naar Yeppoon gaat brengen, mijn tussenstop voor een nacht op weg naar Airlie Beach en de Whitsunday Islands. Ruim 400 km waar ik volgens de routeplanner bijna vijf uur non-stop over ga rijden. Dus even kijken waar ik een paar leuke stops in kan bouwen.

Ik stop in Gin Gin een kleine plaats ten westen van Bundaberg. Waar ik bij de bakker een warme Australian Pie en een Bundaberg soda van bessensap als lunch op de kop tik. Door wegwerkzaamheden vertraagt mijn rit enigszins en besluit ik daarna om door te rijden. Het laatste stuk zal in het donker worden en dat liever zo kort mogelijk met eventueel overstekende kangeroos. Want een getergde pad doodrijden vind ik al niet leuk....laat staan zo’n leuke “Skipy”.Nog snel bij de KFC in de buurt van Rockhamton stoppen voor een burger en dan in het donker door naar Yeppoon.

Daar heb ik via Airbnb een kamer geboekt bij Gretel die een mooi appartement op een heuvel met zeezicht heeft. Als ik er rond 20.30 uur aankom ligt ze al te slapen en vind ik de sleutel op een afgesproken plek. Best een gek idee om iemands huis binnen te stappen zonder elkaar te zien.En ook de volgende ochtend treffen we elkaar niet want ze is al naar haar werk.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!