jewelsofoceanie.reismee.nl

Bundaberg


Vandaag richting Bundaberg daar vertrek ik morgen vanaf het vliegveld naar Lady Elliott Island. De plaatjes beloven een paradijs: een klein koraaleiland aan de zuidkant van het Great Barrier Reef. Het is 25 minuten vliegen naar het paradijs..ik heb er enorm veel zin in.

Bundaberg is zo’n 150 km rijden dus een korte trip vandaag.Dat geeft me mooi de tijd om iets van de stad te zien en op zoek te gaan naar een onderwatercamera.

Ik neem afscheid van Helen die net weer thuiskomt van haar wekelijkse ontmoeting met dorpsgenoten. Zo’n lief en sociaal mens dus fijn om dit soort ontmoetingen, ook al zijn ze maar kort, te hebben.

Ik pak een weg binnendoor en ben rond 13.00 uur in Bundaberg. Eerst een Cappuchino met een stuk perzik/frambozentaart bij Indulge een gezellige koffiebar met terras.Ik denk dat ik wat recepten mee ga nemen van hier(hhhh) echt zo lekker.

Ik heb een paar ansichtkaarten gekocht om te schrijven en bij het postkantoor te posten. Bijna nostalgische gebeurtenis: vakantiegroeten via een ansichtkaart versturen.Maar ik vind het nog steeds leuk om te doen ondanks alle andere communicatie mogelijkheden.

Als mijn bestelling wordt gebracht raak ik gezellig aan de praat met het meisje van de bediening. Ze heeft een heerlijk accent, herkenbaar als het accent van de jonge vrouw uit de serie “allo allo” Het verraadt een Franse achtergrond. Ze blijkt uit België te komen. Ooit voor het vinden van werk naar Australie gekomen toen dat in haar omgeving lastig was. Verliefd geworden op een Australiër en huis en haard achtergelaten. Haar juridische diploma’s hebben hier geen waarde maar ze ondersteunt nu haar verloofde in zijn koffiebar en is heel gelukkig.Ze geeft me een aantal leuke tips en dan ga ik mijn kaarten posten bij het mooie postkantoor van de stad.

In een groot winkelcentrum vind ik een onderwatercamera en wordt ik verrast door een leuke sushibar waar de gerechten op een lopende band aan je voorbijkomen.Ik haal een paar dingen voor een “lunch uit de achterklep” en boek een overnachting in Bagara aan de kust net onder de stad.

Daarna rijdt ik naar Elliots Heads waar de kitesurfers het grote strand benutten en de hoge golven in gaan.Heerlijk om naar te kijken en om iets te eten voor ik naar mijn logeeradres rijdt.

Het duurt dit keer wat lang voordat ik mijn reservering bevestigd krijg maar ik rijd er alvast naar toe. Ik krijg gelukkig nog tijdig een berichtje van Kristina, mijn host die me vanaf het balkon van haar prachtige appartement met zicht op de oceaan begroet. “ I am here”! Een enorm gezellige vrouw die een paar jaar geleden haar echtgenoot is verloren na eerder twee gestrande huwelijken. En op advies van haar stiefdochter een Airbnb is begonnen. Het klikt meteen en met een wijntje kletsen we de avond vol.De wind giert door de lamellen van het terras en ik hoop dat de wind morgen wel iets afneemt...als ik denk aan het kleine vliegtuig dat me naar Lady Elliott moet brengen.....


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!