jewelsofoceanie.reismee.nl

Fraser Island

Ik ben weer terug in Hervey Bay.En dit keer als vertrekpunt voor de tour naar Fraser Island. In Kelly’s Airbnb geslapen. Een mooi groot huis dichtbij de pier, haven en het vliegveld. Een mooie locatie dus en een jong en vlot stel. Er zijn nog drie gasten en zij is tevens agent voor het boeken van de Frasertours dus kon ik gisteren mooi met haar de boeking regelen. Ik was eigenlijk op zoek naar een 4WD tour maar die hebben we niet kunnen vinden vanuit Hervey Bay. Het wordt een premium bustour waar de groep wat kleiner is en de consumpties wat uitgebreider. Meerkosten zijn $ 30 (€20) maar dat heb ik er graag voor over. En volgens Kelly kan ik dan wat later vertrekken omdat deze bus minder mensen hoeft op te pikken 8.30 uur i.p.v. 7.30 uur. Ook dat staat me wel aan(hhh)

Gisteravond in de haven op het terras van café Balaena een heerlijk salade met geitenkaas, rode bieten walnoten gegeten en alvast even gekeken waar het opstappunt van de tour is.Bij de grote walvis, dus dat kan niet missen.

Het is 07.35 uur en ik sta net mijn tanden te poetsen als de telefoon gaat...het boekenskantoor, ze staan op me te wachten. Het latere vertrektijdstip was een vergissing blijkt want de veerboot vertrekt om 8.30 uur. Ik zeg dat ik er met 5 minuten kan zijn...oh, that would be great, we will wait for you.Dus even flink opschakelen en in de keuken gauw een glas jus en een stuk bananenbrood mee voor in de bus.

Het is een uur varen naar het grootste zandeiland ter wereld. Het heeft niet voor niks een Unesco World Heritage status met de veelzijdige en bijzondere natuur met mangrovebossen, eucalyptusbossen, duinlandschap en tropisch regenwoud. Het is 122 km lang en 5-25 km breed, heeft een tropisch klimaat.En is alleen begaanbaar met een 4WD of 6WD.

Als we in Kingfisherman’s Bay arriveren stap ik in de “golden” bus van de premium tour. Graig is onze buschauffeur en reisleider en hij praat bijna de hele reis door,hhhh!Het wordt een “bumpy ride” op een enkel spoor door het zand. Tegenliggers een uitdaging!

Eerst naar Central station voor een wandeling van een half uur in het tropische regenwoud en dan door naar het restaurant voor de lunch. Ik zit aan tafel met een Canadees stel die in China wonen. Hij is daar directeur van een Canadese school voor Chinese studenten. Nog een paar maanden en dan zit het werk erop en gaan ze terug naar Canada.

Na de lunch rijden we het strand op: bekend als “75 Miles Beach” We rijden t/m het wrak van het schip wat er sinds 1932 ligt weg te roesten. Een bijzondere verschijning op het eindeloze en ongerepte strand. Onderweg zien we een “Dingo” die achter de kamperende auto’s heen loopt en tussen alle mensen gaat zwemmen in de beek. Bijzonder om te zien daar ze bekend staan als niet geheel ongevaarlijke wilde dieren.Maar deze laat het zich kennelijk allemaal welgevallen.

Daarna hobbelen we in het diepe spoor van het zandpad naar Lake McKenzie. Een prachtig blauw meer met wit stranden. Zwemmen in zoet water en even relaxen.

Om half vijf moeten we weer terug. We hebben al een latere boot gevraagd.Op de terugweg vertelt Graig...The Dreamtime Legend of good luck...het verhaal van Murrawar, de maiden en Burwilla, the bad man from the distant tribe.....tenminste voor wie het nog volgt want veel liggen al half te slapen na een dag flink hobbelen in de bus.

Maar het is een geweldige dag geweest en we kunnen nog heerlijk even uitwaaien op de boot terug.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!