jewelsofoceanie.reismee.nl

Valentijnsdag

Oeps bijna vergeten ...Valentijnsdag! Door rode rozen, een romantisch “strijkje” en koppels die romantisch daten gaat het toch niet helemaal aan me voorbij.Gelukkig...er zit hier tenminste ook nog de nodige romantiek in de lucht.

Mijn hotelkamer zit voor de tweede maal boven een pub maar daar heb je nauwelijks tot geen last van. Ikzit in de buitenwijk Rozelle maar de bus stopt nagenoeg voor de deur en met mijn opuscard ben ik dus zo in het centrum. Twee nachten en dan zoek ik het centrum weer op.

Nu dus met de bus naar het informatie centrum(VVV) want ik wil graag een excursie boeken naar de Bleu mountains en een kaartje voor “the Operahouse” zien te bemachtigen.Eerst uitzoeken welke voorstellingen wanneer en waar gespeeld worden. En dan boeken....

Voor zaterdag staat er een dagje Blue Mountains geboekt en zondag heb ik een kaartje voor “Great Opera Hits” met aria’s van Puccini, Verdi, Rossini en bizet in het Joan Sutherland Theatre.Het kaartje hiervoor koop ik aan de kassa.

Daarna ga ik gezellig “the Rocks Area” waar het nog vrij rustig is in de middag. Ik zoek de ingang op van het Shrang-lia hotel. Volgens Cath is er een spectaculair uitzicht vanuit de bar op de 36ste verdieping en ze heeft niets teveel gezegd. Vanuit de Blu bar is een uitzicht over de hele baai van Sydney...36 levels above...magnifiek! De prijs van een glas champagne of een cocktail meer dan waard. Je raakt bijna niet uitgekeken door de glazen wanden van de bar en het restaurant.En ik kan me zo voorstellen dat het ook ‘s avonds een prachtig uitzicht moet zijn...maar daar ga ik niet op wachten.

Ik ga terug naar The Rocks en daar begint het aardig te leven. Happy Hour wordt hier nog goed benut en dj’s zwepen de muziek al aardig op. Een gezellige plek om een burger met een biertje te bestellen. Ik hoef niet meer te rijden dus kan ik weer drinken...en pak in Circular Quay de bus retour naar Victoriastreet in Rozelle.







Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!