jewelsofoceanie.reismee.nl

Paihia

Auckland laat ik vandaag achter me. Ik ben gisteren met de trein naar het centrum gegaan om daar de auto op te halen en de Harbourside van de stad te bekijken. Het was er druk en rommelig want er wordt aan de havenkant veel gebouwd/aan de weg getimmerd. Maar er zitten hier genoeg eettentjes om even neer te strijken alvorens weer terug naar mijn studio te karren.

Ik vind een lekkere plek op het terras van de Canadian Club met uitzicht op het Maritieme museum. Bestel een burger met een biertje. Het is ook hier gebruikelijk dat je voordat je gaat zitten je bestelling doorgeeft en betaald aan de bar. Ze komen het daarna bij je aan tafel brengen.

De koffer ligt weer in de achterbak voor de komende drie weken en mijn plannen zijn in grote lijnen gemaakt. Ik rij vandaag eerst nog een stuk noordelijker met Paihia als eindbestemming. Het staat bekend als de jewel van de Bay of Islands dus een slaapplaats boeken en rijden.

Het is nog steeds volledig bewolkt wat echt zo jammer is voor het uitzicht. De temperatuur is heerlijk maar de kleuren van de natuur verdwijnen als de zon niet schijnt. En al blijft de route erg mooi...de zon zou hier een betoverend effect aan hebben gegeven...maar helaas laat zij zich vandaag wederom niet zien.

De wegen zijn niet heel breed en met veel bochten, heuvels en dalen.VHet rijden is dan ook een stuk vermoeiender merk ik wel maar het uitzicht heel afwisselend, prachtig en verrassend na ieder bocht. En er mag best hard worden gereden(100 km) ook door de grote vrachtauto’s.

Ik stop in Orewa voor een kop koffie bij de Surf Club eatery maar echt weer voor een strandwandeling is het niet dus blijf ik niet langer hangen. Daarna trap ik weer op de rem in Kaiwaka waar ik langs een cheese shop en een bijzonder bouwsel kom. Er ligt een bord bij het sprookjesachtig gebouw voor de deur: gesloten staat er...en zo te zien wordt de boel aardig verbouwd.

Ik ga naar het kaaswinkeltje voor een stuk Nieuw-Zeelandse kaas. Maar helaas hebben ze alleen maar Nederlandse kaas zegt de verkoopster...hmmm en dan zie ik pas de tekst op het raam....Dutch Deli Store...en ook de beschuiten, ontbijtkoek, hagelslag, drop, DE koffie en noem maar op. Een teken dat er hier een flink aantal Nederlanders zit.

Onderaan de brug zit een leuke pleisterplaats waar ik mijn gekochte lunch opeet. En op mijn laatste stop voor Paihia koop ik nog een fles wijn en jus d’orange voor het ontbijt van morgen.

Ik heb een kamer geboekt in het guesthouse van Chloe en Matt en wild Willy, hun kat die nieuwsgierig  even kennis komt maken. Even later komt ook de kat van de buren even buurten. Een gezellige boel dus.

S’avonds rij ik ik naar het dorp om iets te eten en daar vind ik naast allerlei leuke restaurants, winkels, accomodaties veel touristinfo’s.

Als ik bij Alfresco’s een thai-curry chicken noodles met een NZ biertje bestel vraagt de serveerster of ik uit Nederland kom...ja...nou dan kunnen we ook wel gewoon Nederlands praten zegt ze...

De eerste Nederlander hiermee gespot!



Reacties

Reacties

Sophie

Ah in N Zeeland gearriveerd.
Ik herken al die huizen op de app polarsteps!!!! Zo leuk je verhaal en foto's te bekijken .
En.... ik word zo gezond jaloers op je .
En dat je dat allemaal maar doet in je eentje !
Petra geniet en zet veel foto's op de app .
Kan ik mee genieten
en je volgen
Liefs Sophie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!