jewelsofoceanie.reismee.nl

Bondi Beach

De “grande dame” onder de stranden, wordt ze ook wel genoemd.Bondi Beach, het mekka voor zon- en surfliefhebbers. Bondi betekent branding in de aboriginal taal...nou en die is er.

Vandaag staat ze op het programma maar eerst ga ik verhuizen naar een ander hotel midden in de binnenstad. Dus pak ik de boel weer in en ga met de bus naar mijn volgende adres. Nog te vroeg om in te checken dus drop ik mijn bagage bij de bediening achter de bar.Ze heeft er wel een plekje voor zegt ze en ik ben niet de enige zo te zien.

Ik pak eerst de trein naar de Bondi junction en dan de bus naar het strand. En idd. daar zijn ze allemaal zoals verwacht. De stoere surfboys, gebronsde beachbabes en lifeguards. Het is vrijdag dus waarschijnlijk nog relatief rustig.In het weekend zal het wel bomvol zitten....Eh...liggen.

Ik zoek eerst een lekkere plek op het terras in de schaduw want het is nu veel te warm om iets te gaan doen of op het strand te gaan liggen. Voor die laatste heb ik ook niet echt de rust meer.Dus relaxed met een tijdschrift op de bank en een lekkere salade van watermeloen met feta en een koud biertje als lunch.

Rond 15.30 uur trek ik mijn slippers weer aan en loop ik naar de zuidkant van het strand naar de Bondi Icebergs club, zwembad en zwemclub met bistro en bar. The Place to be...zeker als je de ligging van het zwembad ziet. Het lijkt alsof de branding zo het zwembad binnenrolt. Het is voor mij het startpunt van de Coastal Walk die ik wil gaan maken.Nog een tip van Cat en aangezien haar eerste van het uitzicht in de Blu bar een succes was denk ik dat dit ook wel eens de moeite waard kan zijn.

Het is een wandeling van 6 km van Bondi naar Coogie met trappen, stranden, rotsen, begraafplaats, dorpen etc. Maar echt een geweldig mooie tocht. Ik doe er ruim 2 uur over maar ja wat wil je als je steeds weer wilt stoppen voor een foto of gewoon even van het geweldige uitzicht genieten. Als ik in Coogie aankom zie ik mijn beloning al opdoemen...het Coogie Paviljoen met een mooi en groot dakterras met uitzicht over de Pacific Ocean. Nog één biertje dan maar....

Onderweg naar de bushalte haal ik een Fish & chips maar die valt tegen. Weinig vis en veel chips en nogal aan de vette kant...jammer! Ik pak de bus terug naar Sydney en rol moe en voldaan mijn bed in als ik even heb gekeken waar morgen mijn verzamelpunt voor de dagtocht naar de Blue Mountains is.Vlak om de hoek dus dat wordt een makkie.....


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!