jewelsofoceanie.reismee.nl

Queenstown

Vandaag zal ik een beslissing moeten nemen.Nog verder naar het zuiden afzakken of vanaf hier naar Queenstown richting westkust. Het wordt de laatste ook al schrap ik met enige moeite de mooie scenic way die langs de zuidkust loopt. Maar zondag moet ik weer in Picton zijn voor de ferry terug naar het Noordereiland en ik wil aan de westkust ook nog graag een aantal plekken zien.

Ik kies een alternatieve route die me via de zuidkant van het Wakatipu meer naar Queenstown brengt. Ik heb een kamer geboekt in Frankton bij Nathan & Amber en hun 2 jarige dochtertje.Amber komt oorspronkelijk uit China waar ze elkaar hebben leren kennen.

Het is een prachtige route en ik heb tijd voldoende om regelmatig op een paar mooie plekken te stoppen. Voor ik een bezoek aan de stad ga brengen rij ik eerst naar mijn slaapadres om daar in te checken.Het is een kwartiertje rijden vanaf het huis en het ziet er gelijk heel gezellig uit met allemaal restaurants en leuke winkels in traditionele houten panden.

De stad ligt aan het meer en dat geeft het een extra relaxte sfeer. Er is een klein strandje, een borrelboot en veel leuke terrassen. Een toeristische bestemming dat is wel duidelijk.Ook gezien de vele verschillende activiteiten die je kunt boeken.

Ik bestel een risotto op een terras aan de haven met weer een ander merk NZ bier. Ze drinken veel Ale en donker bier hier dus is het soms even zoeken voor een “lichtblondje”Ook als het donker is en de stad mooi verlicht ziet het er bijzonder sfeervol uit.

Queenstown mag op mijn toplijstje als de leukste stad van Nieuw Zeeland.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!