jewelsofoceanie.reismee.nl

Haast en geen haast...

In Queenstown zijn enorm veel activiteiten om je te vermaken.Van boottochten, jetboatride, skylinegondel, winetour, mount Cook of Milford Sounds tour tot en met een bungee jump of een zipline het diepe in. En ook in de winter tijdens de wintersportperiode is er genoeg te doen....het hele jaar door dus.

Maar mijn reis gaat vandaag weer verder.Onderweg wil ik graag Arrowtown bezoeken op advies van een Engelsman die ik op het Noordereiland ontmoette.

Toevallig rij ik langs de bungeejump locatie en ook al zou ik zelf nooit een sprong wagen lijkt het me wel leuk om iemand anders te zien springen. Dus stop ik daar om een duo sprong te zien van een jongen en meisje. Mooi om te zien maar niks voor mij! De ziplijn(aan een kabel naar beneden glijden) misschien wel helaas gaat deze niet over de rivier maar er langs dus dat is jammer.

Arrowtown blijkt inderdaad een heel gezellig en historisch stadje met houten huizen/winkels en veel horeca.Van oorsprong bedoeld voor de goudmijnwerkers. Heeft de sfeer van een western/cowboy dorp, heb alleen geen sheriff kunnen ontdekken(hhh)

De route naar de westkust is echt geweldig. Langs meren, door bergen en bossen en azuurblauwe rivieren. Mijn gps liet weten dat ik er met een alternatieve route 3 uur en 14 minuten over zou doen. Het werd bijna 9 uur. Zo vaak gestopt en pauze ingelast met zoveel moois onderweg. Het werd wel steeds bewolkter met wat regen. Geen wonder dus dat het hier zo groen is.

Om 20.00 uur arriveer ik in Haast, een rustige plaats aan de westkust. Morgen verder langs de kust en dan heb ik weer geen haast!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!