jewelsofoceanie.reismee.nl

Hokitika

Als ik wakker wordt is het dus weer droog en ik heb heerlijk geslapen, ondanks de kat die vannacht even kwam buurten.

Eigenlijk te weinig tijd gehad om echt kennis te maken met Jac. Ze had gisteravond lekker de houtkachel aan maar was s’avonds weg en de volgende ochtend alweer vroeg naar haar werk. Je kan wel een extra nachtje blijven stelde ze voor. We hebben morgen het jaarlijkse crazy foods festival hier en dan wil ik geen gasten normaal vanwege het hoge drankgehalte zegt ze lachend maar jij kunt blijven hoor...gezellig. Echter mijn tijd begint een beetje te dringen en hoe gezellig ook...ik ga toch maar door.

In Hokitika is een hele mooie blauwe gorge met hangbrug en ik wil ook graag even in het stadje zelf kijken. En het heeft ook nog een mooi strand. Dus rij ik eerst naar de “gorge” zo’n 30 km ten oosten van Hotikita. Daar wacht me een verrassing... want de mooie “Blue Gorge” is vandaag diep grijs. En er zitten zandvlooien dus ik blijf niet heel lang rondwandelen in mijn korte broek. Door de regen van gisteren is er zoveel vuil van de rotsen meegekomen dat het water een totaal andere kleur heeft.Jammer maar ook wel weer bijzonder.

Als ik even later op het strand in het stadje aankom zijn ook daar de golven grijs. Wat een flinke regenbui al niet kan veranderen.Ik haal bij een van de eetkarren een gevuld pitabroodje voor de lunch en rij dan door naar Greymouth.

Mijn laatste stop aan de westkustwant daarna gaat de rit weer verder naar het oosten, door bos en bergen en een prachtig rivierenlandschap...naar Hammer Springs.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!