jewelsofoceanie.reismee.nl

Wellington

Gelukkig weer een rustige overtocht gehad gisteren van Picton naar Wellington.Het bezoekje aan de wijngaard liep een klein beetje uit dus met snelheid naar de veerhaven om daar in de rij aan te sluiten om te boarden. Gaat hier weer net even anders dan in Wellington. Het uitrijden ging wat minder vlot want er was een technische storing met de los/laadklep dus even geduld a.u.b.

Het regent bij aankomst in Wellington dus haal ik een pizza in de stad en loop dan weer terug naar mijn hotel, daar heb nog wel een wijntje in de bagage. Mijn auto staat veilig geparkeerd in de garage van het hotel. Hopelijk rij ik hem er morgen ook weer veilig uit want het parkeren is er behoorlijk krap. Als ik me meld aan de receptie en dit kenbaar maakt geeft de receptioniste de volgende verklaring: Wellington’ers hebben allemaal kleine auto’s.Nou zou groot is die van mij ook niet, maar goed?

Voor vandaag heb ik nog een paar bezoekjes op mijn verlanglijst staan. Het Wellington Museum en Te Papa, het Nationale Museum van Nieuw Zeeland.En als ik nog tijd over heb Zeelandia, een eco sanctuary net iets buiten de stad.

Ik loop de stadswandeling van een uur en neem bij beide musea een kijkje. De entree is gratis (vrijwillige donaties zijn erg welkom) Het Wellington museum is niet heel groot en vooral lokaal gericht met een leuke maritieme verzameling in een mooi oorspronkelijk havengebouw in victoriaanse stijl. Te Papa daarentegen is een groot en modern museum met vijf verdiepingen. Waaronder een prachtige Maori etage op de vierde verdieping. Daaronder de oorlogsgeschiedenis en erboven een tijdelijke tentoonstelling van aardewerken beelden(hier wordt wel een entree voor gevraagd)

Als ik de auto weer veilig uit de garage heb rij ik door naar het Ecopark om daar na een introductiefilmpje even heerlijk rond te wandelen in het natuurpark wat als doel heeft om inheemse diersoorten een extra kans op herstel in een beschermde natuurlijke omgeving te bieden met name door uitheemse soorten te weren/bestrijden(katten, ratten, possums etc) Veel vogelgeluiden en zelfs nog een oude goudmijn in het gebied(helaas nu niet open om te bezoeken)

Na een kop koffie en lunch op het dakterras ga ik weer op weg naar de volgende bestemming,nog zo’n vier uur rijden te gaan ...

National Park Tongariro

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!